امنیت

ان اس ای و جمع آوری اطلاعات مکانی تلفن های همراه

طبق اطلاعات افشا شده توسط اسنودن، آزانس امنیت ملی آمریکا NSA روزانه حدود ۵ میلیارد اطلاعات مکانی تلفن های همراه از سرتاسر جهان رو ضبط می کنه. ادعا اینه که اطلاعات مکانی در کنار اطلاعات تماسی و رابطه ای که بین تماس گیرنده و دریافت کننده است، می تونه به شناسایی تروریست ها کمک کنه.

CO-TRAVELER

به گفته واشنگتن پست: “روش های پیشرفته ریاضی به کارشناسان ان‌اس‌ای امکان می ده که با تحلیل اطلاعات جمع آوری شده و تشخیص الگوهای رفتاری و حرکتی صاحبان تلفن ها و با همبسته کردن این الگوها با رفتار سایر مردم، روابط آدم ها رو تشخیص بدهند.”

بر اساس مقاله واشنگتن پست، ابزار ردیابی ان‌اس‌ای به اسم Co-Traveler شناخته می شه و دامنه تجسسش به آمریکا محدود نشده و تلفن های همراه در کل دنیا رو بررسی می کنه.

ان‌اس‌ای همچنین می تونه یه سری از رفتارهای مشکوک رو هم دنبال کنه. برای مثال اگر یک گوشی فقط زمانی روشن بشه که باهاش تماس تلفنی می گیرند، به لیست مضنونین اضافه می شه و یا اگر یه سری دستگاه های تلفن همراه در نزدیکی هم در یک زمان خاص و مشابه، روشن و خاموش بشن.

دولت آمریکا مردم رو تا جلسه های کاری محرمانه، دیدارهای خصوصی، بیمارستان، اتاق هتل، خونه های شخصی و سایر مکان های حفاظت شده دنبال می کنه. ان‌اس‌ای تا جایی که می تونه اطلاعات تلفن همراه رو ذخیره می کنه، چون نمی دونه که کدومش به کارش خواهد اومد.

منبع

Standard

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.