امنیت

هک شدن تاچ آی‌دی آیفون ۵

گروه Chaos Computer Club (CCC)  ادعا کرده که تونسته تاچ آی‌دی رو هک کنه و اگه ادعاشون تایید بشه می تونن جایزه ۱۶ هزار دلاری رو از آن خودشون کنن.

طبق گفته خودشون اونها تونستن با استفاده از وسایل عادی که در اختیار همه می تونه باشه، اثر انگشت رو شبیه سازی بکنن و نشون بدن که استفاده از اثر انگشت به جای پسورد کار اشتباهیه.

تفاوت سنسورهای استفاده شده در آیفون ۵ با سنسورهایی که پیش از این استفاده می شد فقط در رزولوشنیه که استفاده می شه. هکر تنها کاری که باید بکنه اینه که اثر انگشت فیکی که می سازه کیفیت بهتری نسبت به گذشته داشته باشه. روش اینجوریه که از اثر انگشت مالک گوشی که روی یه شیشه باقی مونده عکس می گیرن.عکس با کیفیت ۲۴۰۰ dpi گرفته شده.

اصلاح عکس گرفته شده از اثر انگشت

اصلاح عکس گرفته شده از اثر انگشت

عکس اصلاح شده رو با کیفیت ۱۲۰۰ dpi روی یک صفحه شفاف و با تنظیم تونر به صورت برجسته پرینت می گیریم. بعد روی این اثر انگشت پرینت شده رو با چسب چوب سفید و یا لاتکس می پوشونیم که پترن رو به خودشون بگیرن.

پوشوندن اثر انگشت با چسب چوب یا لاتکس

پوشوندن اثر انگشت با چسب چوب یا لاتکس

بعد از خشک شدن لایه رویی، صفحه رو جدا می کنیم و از یه لایه نازک لاتکس به عنوان اثر انگشت تقلبی رو انگشت خودمون استفاده می کنیم.

روشی که استفاده کردند کمترین تفاوت رو با شیوه های عادی ساخت اثر انگشت تقلبی داره. یک فیلم هم از پروسه هک گذاشتن که می تونید ببینید.

وبه نکته خوبی هم اشاره کردن. خیلی احمقانه است از چیزی به عنوان پسورد استفاده کنید که نمی تونید تغییرش بدید و همه جا ازتون به جا می مونه. همچنین سخنگوشون جمله من رو هم گفته. اینکه امن نبودن اطلاعات کاربرهای اپل با استفاده از اثر انگشت به جای پسورد نه تنها به خاطر امکان شبیه سازی اونه بلکه شما رو می تونن مجبور کنن انگشتتون رو روی دکمه بذارید و گوشی رو برای دزدها بازکنید.

امیدوارم اپل و شرکت های دیگه با حساسیت بیشتری به حفظ اطلاعات کاربرها نگاه کنند.

Standard

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.