امنیت

هکر فیسبوک هک شد

aPzvnxb

چند روز پیش خبری منتشر شد از هک تایم لاین مارک زاکر برگ. قضیه از این قرار بود که یک ضعف امنیتی در فیسبوک اجازه می داد که از طرف هر فردی که بخواهید، استاتوسی را منتشر کنید. کسی که این ضعف را پیدا کرد، هکری فلسطینی به اسم خلیل شریتح بود. خلیل ابتدا این باگ را به تیم امنیتی فیسبوک اعلام کرد و پس مدت زمان زیادی با جواب غیرمنطقی رو به رو شد: “گزارش شما یک باگ واقعی نیست”.خب اینجا بود که خلیل تصمیم گرفت تایم لاین خود مارک زاکربرگ رو هک کند تا پیامش رو واضح به تیم امنیتی این سایت برسونه.

عکسی از صفحه هک شده مارک زوکربرگ

عکسی از صفحه هک شده مارک زوکربرگ

پس از این اتفاق، مدیر امنیتی فیسبوک در بیانه ای اعلام کرد که اطلاعات اولیه ای که هکر فرستاده بوده ناقص بوده و باعث شده که تیم امنیتی اهمیت موضوع رو متوجه نشن. او همچنین اضافه کرد که تغییراتی رو در سیستم گزارش باگ خواهند داد که این اشتباهات به حداقل برسه.

و حالا می رسیم به اتفاق روز گذشته. هکری ۱۷ ساله از مراکش به اسم محمد البوکیتوی Mohamed El Boukioty تونست ایمیل، فیسبوک و تویتر جناب خلیل شریتح رو هک کنه. ماجرا از اینجا شروع می شه که محمد ایمیلی به خلیل می زنه و می گه که ایمیلش ضعف امنیتی داره منتها خلیل اشتباه فیسبوک رو تکرار می کنه و به گزارش محمد توجهی نمی کنه. محمد هم برای اینکه جدی بودن ضعف امنیتی رو نشون بده سعی می کنه از طریق پرسش امنیتی، پسورد ایمیل رو بشکنه و موفق می شه. پس از دسترسی به ایمیل khalil1828@hotmail.com، محمد می تونه پسورد فیسبوک خلیل رو هم ریست کنه و توی  فیسبوک استاتوسی از طرف اون بذاره که: “من هکر نیستم، فقط می خوام به خلیل اعلام خطر کنم. او به زودی اکانتش رو به دست میاره. متاسفم.”

استاتوس عذرخواهی هکر

استاتوس اعلام هک کردن و عذرخواهی هکر

۳ ساعت بعد اکانت فیسبوک خلیل توقیف می شه و بعد از ۱ ساعت به اون برگردونده می شه. اما خلیل بعد از به دست آوردن اکانت به دروغ مدعی می شه که اکانتش از طریق BruteForce (حدس زدن پسورد) و طی اقدامی دو هفته ای هک شده.

استاتوس خلیل بعد از به دست آوردن اکانت

استاتوس خلیل بعد از به دست آوردن اکانت

بعد از این استاتوس، محمد ایمیلی به خلیل می زنه که می گه دروغ گفتی ومن پسورد رو حدس نزدم و فرانسوی هم نیستم و مراکشی ام. والبته باز هم مودبانه برخورد کرده و گفته ما به تو افتخار می کنیم:

ایمیل محمد به خلیل

ایمیل محمد به خلیل

و در انتها هم یه سری تصاویر از وبلاگ محمد که نشون می ده به ایمیل، فیسبوک و توییتر خلیل دسترسی داشته:

ایمیل هک شده خلیل

ایمیل هک شده خلیل

توییتر هک شده خلیل

توییتر هک شده خلیل

فیسبوک هک شده خلیل

فیسبوک هک شده خلیل

Standard

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.