امنیت, برنامه‌نویسی

مشکل آپدیت sqlmap در لینوکس کالی

من برای تست نفوذ معمولا از لینوکس کالی استفاده می کنم و یکی از ابزارهای پرکاربردم هم  sqlmap است. یک مشکل در کالی وجود داره و اون هم اینکه مخازن کالی نسبت به بعضی نرم افزارها قدیمی تره. بد ندیدم یه راه حل برای مشکل آپدیت sqlmap در لینوکس کالیاینجا بذارم برای استفاده خودم و دیگران.

توسعه دهنده های کالی ۳ راه رو برای مشکل آپدیت نرم افزارهایی که زود به زود به روز می شن پیشنهاد دادن. راه حلاشون حذف فولدر نرم افزار و ایجاد دوباره اون از طریق دستور git، نصب دوباره نرم افزار در یک فولدر موقت با دستور git و یا استفاده از مخازن bleeding edge.

git

اضافه کردن مخازن bleeding edge رو انجام دادم و در مورد خیلی از ابزارها جواب می ده اما در مورد sqlmap همچنان این مخزن قدیمی تره. برای اضافه کردن مخزن می تونید از دستور زیر استفاده کنید:

اما حل مشکل sqlmap. به جای اینکه نرمافزار رو حذف کنیم و یا به صورت موقت جای دیگه نصبش کنیم، فولدر کنونی رو متصل می کنیم به github و اون رو به روز می کنیم. عملا یه چیزی شبیه دو راه دیگه است.

ابتدا به فولدر sqlmap می ریم:

بعد اون فولدر رو به عنوان مخزن معرفی می کنیم:

و متصلش می کنیم به مخزن sqlmap در github

و در نهایت sqlmap رو بدون مشکل آپدیت می کنیم:

نکته: این کار توسط توسعه دهنده های کالی توصیه نمی شه اما به روز بودن ابزار برای من بیشتر ارزش داره. شما خودتون تصمیم بگیرید. 🙂

 

 

 

Standard

2 thoughts on “مشکل آپدیت sqlmap در لینوکس کالی

  1. سلام مال من آپدیت نمیشه چکار کنم فقط ارور
    you haven’t updated sqlmap for more than 100 days!!!
    میده
    هر دفعه که تا مرحله [Y/N] میرم بعد دوباره میپره بیرون

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.