برنامه‌نویسی

جستجوی حرفه ای با گوگل

جستجوی اینترنتی و پیدا کردن چیزی که می خوایم هر روز سخت تر می شه. به همین دلیل هم موتورهای جستجو در حال ارتقا اند و هم کاربر ها باید استفاده بهینه از این موتورها رو یاد بگیرند.

می خوایم فایل pdf یک کتاب رو پیدا کنیم؟ می خوایم بدون افتادن به دام سایت های قلابی یک فایل موزیک رو دانلود کنیم؟ باید بدونیم که چی رو سرچ کنیم و چطور.

موتور جستجوی گوگل یه سری option داره برای محدود کردن و بهینه کردن نتیجه جستجو. مثلا می تونید یه واژه رو در یک دامنه سرچ کنید و یا یک اسم رو با محدود کردن نوع فایل جستجو کنید.

من برای راحت کردن کارم از یک اسکریپت استفاده می کردم که سال هاست به روز نشده و بدون به روز شدن دیگه کار نمی کرد. من برای خودم یه تغییراتی توش دادم و استفاده می کردم.

Google

این اسکریپت رو آپلود می کنم که اگر کس دیگه ای هم خواست بتونه استفاده کنه. این کد رو با مجوز Creative Commons منتشر کردم و دستتون برای استفاده مجدد و تغییر بازه.

برای استفاده از این اسکریپت باید روی فایرفاکس و گوگل کروم افزونه Grease Monkey (ویا مشابه) رو نصب کنید و سپس به آدرس زیر رفته و دکمه Install رو کلیک کنید

برای استفاده هم با باز کردن این آدرس:

گزینه های مختلف جستجو رو خواهید دید. می تونید سرچ عادی داشته باشید و یا با انتخاب یکی از گزینه از نتیجه لذت ببرید.

پیشنهاد می کنم آدرس گوگلی که گذاشتم رو صفحه خانگی (Homepage) بکنید که راحت تر باشید برای مراجعه.

اگر پیشنهادی برای بهتر کردن اسکریپت داشتید و یا گزینه رو سراغ دارید که جاش توی این اسکریپت خالیه، اینجا یا در سایت userscripts کامنت بذارید. برای مثال، من گزینه پادکست رو برای استفاده شخصی بهش اضافه کردم. احتمالا در نسخه بعدی اون رو هم خواهم گذاشت.

Standard

One thought on “جستجوی حرفه ای با گوگل

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.